IZVJEŠTAJ SA VRANICE

RAZLOG ŠTO SMO USPIJEŠNI JE U TOME ŠTO SMO TAKO POZITIVNI.
Stigli smo!
Upoznati Vranica planinu
Vranica planina, je masiv kojeg čine Ivan-planina, Bitovnja,Zec-planina i Brusnica, površine cca 100 km2 sa najvišim vrhom Nadkrstac (2112 mnv) je najpoznatija rudna planina u BiH.  Položajem nalazi se između rijeka Vrbas, Neretve i Bosne. Pitoma sa dosta pašnjaka, izvorišta, vodopada i 8 vrhova preko 2000 mnv.  Ovaj planinski masiv ima petrografsku građu. Za razliku od susjednih dolomitskih gradjenih planina sa kamenitim oštrim i strmim vrhovima, Vranica ima zaobljene vrhove sa blažim padinama i izraženim dolinama. U geološkoj prošlosti bila aktivno vulkansko područje. Arheološki nalazi  iz prahistorijskog doba ukazuju o rudarskoj aktivnosti na ovom području. Fojnica i Kreševo su bili  centar rudarstva, najvažnije privredne grane srednjovjekovne Bosne.
Piše: Dževad Bektašević
U okviru vodićkih aktivnosti kroz plan PD Konjuh Tuzla za 2022 godinu, realizovan je planinarski uspon na Bosanskohercegovačku planinu Vranica , kojom prilikom su predstavljene označene planinarske staze kojim je izvršen uspiješan uspon na 8 vrhova, visine preko 2000 mnv, Rosinj (2059 mnv), Devetaci (2004 mnv), Nadkrstac  (2112 mnv), Bjela Gromilica (2072 mnv), Krstac (2069 mnv),  Sarajevska vrata (kota 2028 mnv), Loćika ( 2107 mnv) i Treskavica (2023 mnv).
Uspon je realizovan za dane 20 -22.05.2022 godine u  u kojem je učestvovalo 14 članova/ica PD „Konjuh“ Tuzla.
Petak 20.05.2022. godine nešto prije 21 sat, dolazimo  u Planinarski dom Rosinj ( 1680 mnv) kojim gazduje PD Goran Gornji Vakuf/Uskoplje, Dom u kojem je rezervisan smještaj sa prenoćištem, izgradjen na visoravni oivičenoj četinarskom šumom izmedju Dobro i Zlatno guvno udaljen je makadamskim putem cca 12 km od Gornjeg Vakufa/Uskoplja.
Subota, 21.05.2022.godine aktivnosti započinjemo u 07:30 sati polaskom ispred Planinarskog doma Rosinj, (1680 mnv) , kretajući se označenom planinarskom stazom koja vodi kroz pašnjake  i četinarsku šumu usponom na vrh Rosinj (2059 mnv).  Vidici na susjedne planine Raduša, Vran, Čvrsnica, Prenj, Ljubuša, Cincar, Vlašić i druge, prizori veličanstveni.  Grebenom nastavljamo položeno, zatim se spuštamo te ponovo uspinjemo prema vrhu Devetaci (2004 mnv) , dalje  talasasto prelazeći kote koje se izdižu iznad 2000  metara prema najvišem vrhu Vranice – Nadkrstac (2112 mnv).  Dobro raspoloženi učesnici, idealni vremenski uvijeti opredjelili su jedan dio ekipe u vrijeme predvidjenog odmora da izvrše uspon na izdvojeni vrh Bijela Gromilica (2072 mnv). Nakon uspiješnog uspona povratak do Nadkrstaca, te nastavak kretanja cjelokupnog tima preko kote 2100 mnv, prema grebenu  na kojem je označen vrh Krstac ( 2079 mnv) sa kojeg se pruža pogled na Prokoško jezero. Neizostavan odmor u prizorima ljepote koju posjeduje ova posebna  planina. Nastavljamo grebenom prema Sarajevskim vratima uz ispenjavanje kote (2028 mnv) da bi nastavili uspon prelaskom snježne dionice ka vrhu Loćika (2107 mnv). Spuštamo se istočnom stranom do prevoja sa nastavkom uspona na  vrh Treskavica (2023 mnv) koji se nalazi na sjeveroistočnoj strani masiva. Uspiješan uspon je zaslužio odmor.  Spuštamo se prema prevoju Sarajevska vrata (1955 mnv), nastavljajući kretanje jugozapadno širokim kolskim putem prema Planinarskom domu Rosinj, gdje uspiješno dolazimo prije 18 sati, sa predjenih cca 22 km i savladanim usponom cca 1400 mnv.
Cjelodnevni boravak na planini Vranica uz povoljne vremenske uvijete, dobru vidljivost, doza ugodnog umora i dovoljno odmora, ispenjanih 8 vrhova i vidikovcima sa kojih se pružaju pogledi na susjedne planine i vrhove , uz pogled na Prokoško jezero, svakako se može definisati kao nemjerljiva nagrada za uloženi trud svakog od učesnika.
Po povrataku u Planinarski dom Rosinj i rezervacijom prenoćišta za drugu noć, družimo se
sa domaćinima uz degustaciju  sireva proizvedenih u obližnjim katunima na tradicionalan način.
Nedelja, 22.05.2022 godine, jutro sa pljuskom praćeno maglom,  čime nam je uskraćen obilazak plata i vidikovac Dobro, sa kojeg se pruža prekrasan pogled na greben Vranice na kojem se nalaze ispenjani vrhovi jučerašnjeg planinarskog pohoda, sa dolinom Radovine i kanjonom rijeke Vrbas.  Napuštamo  Planinarski dom, vožnjom prema  Gornjem Vakufu/Uskoplje. Pri prolasku kroz naselje Vrse posjećujemo  vlasnike jednog od vraničkih katuna. Ljubazni i uvijek nasmijani, bračni par Dino i Fatima Gafić, bave se stočarstvom i proizvode vrhunski ovčiji sir sa geografskim porijeklom. Degustacije i obskrbe za ponijeti nije nedostajalo.
U podnevnim satima odlazimo do naselja Ždrimci i posjećujemo nadaleko poznati Ždrimački slap. Po povratku, obilazak centra i starog djela grada na kojem je nastalo naselje Gornji Vakuf/Uskoplje uz obilazak kulturnih, historiskih i drugih znamenitosti.
Vožnjom uspiješno dolazimo u Tuzlu nešto prije 22:00 sati.
Ispunjena očekivanja učesnika kroz spoznaju ljepota prirodnog okruženja, kojeg je obogatilo izobilje ljubavi i pozitivne energije te vrijednosti koje posjedujemo u ljudima, karakterne vrijednosti su donešene sa lokacija gdje stigli smo.