Izvještaj sa Prokletija

Izvještaj sa pohoda na Prokletije i učešća na skupu „Hamdovom stazom“ 2023

PD „Konjuh” Tuzla u skladu sa godišnjim planom aktivnosti za 2023. godinu je organizovao odlazak na Prokletije, radi učešća na manifestaciji pod nazivom „Hamdova staza”.

Polazak je bio u srijedu, 26.jula u 07,30 sati, pravcem Kalesija-Mali Zvornik-Bajina Bašta-Tara-Zlatibor-Zlatar-Prijepolje-Dobrakovo-Bijelo Polje-Berane-Gusinje-dolina Grebaje. Ukupno je krenulo devet planinarki i planinara iz PD „Konjuh“ i jedan planinar iz PD „Drenik“ Živinice. U petak su nam se pridružili još dvije planinarke i dva planinara, koji su učestvovali na skupu „Hamdovom stazom“.

Zbog nepovoljnih vremenskih uslova promijenjen je plan aktivnosti, tako da smo u četvrtak, 27.jula, penjali vrh Veliki Trojan, 2190 mnv. Krenuli smo iz doline Grebaje sa 1120 mnv i ukupno staza je iznosila 18 km. Svih deset učesnika je uspješno popelo Veliki Trojan i vratili smo se u Grebaje.

U petak, 28.jula, smo u 04,00 sata džipovima krenuli u pravcu karaule Zastan, odakle počinje uspon na jedan od najviših vrhova Prokletija, Maja Jezerce, 2694 mnv. Oko 05,00 smo stigli do 2 km od Zastana, jer se nije moglo dalje proći. Laganim koracima smo krenuli ka karauli, nakon koje počinje uspon na Maja Jezerce. Poslije karaule ulazimo u markiranu stazu, prolazimo kroz šumu i nakon 1,5 sat dolazimo do granice Crne Gore i Albanije, nakon čega ulazimo u dolinu prekrasnih jezera gdje smo i napravili kraću pauzu. Nastavljamo uspon ka vrhu dobro markiranom stazom na kojoj se smjenjuju snijeg, kamenje i sipar.. Dolazimo do mjesta odakle počinje izrazito strm uspon, mjestimično pokriven snijegom. Sipar je bio izuzetno „aktivan“, pa smo morali dobro paziti kada ga prelazimo. Došli smo do kuloara, oko 150 m ispod vrha Maja Jezerce, gdje su dva planinara odustala od daljeg uspona. Ostalih osam planinara su uspješno popeli šesti vrh po visini u Albaniji. Vratili smo se u dolinu Grebaje oko 20,00 sati, gdje smo smješteni, neozlijeđeni, veseli i sretni što smo uspješno popili još jedan vrh na Prokletijama. Ukupno staza kojom smo penjali je duga oko 19 km, sa visinskom razlikom oko 1650 m.

U subotu smo učestvovali u skupu „Hamdovom stazom“. Učešće je uzelo preko 200 planinara iz Crne Gore, Srbije, Albanije, Bosne i Hercegovine, Njemačke i Amerike. Prošli smo kružnom stazom, pravcem Grebaje (1140mnv) – Popadija (2057 mnv) – Talijanka (2056 mnv) i Volušnica (1879 mnv). Prije uspona je pripremljen doručak za učesnike a poslije grah, koji na Prokletijama ima posebno lijep ukus i miris.

U nedjelju smo se vratili kući puni ponosa, zadovoljstva i sreće jer smo uspješno popeli 4 vrha Prokletija preko 2.000 mnv, visinsku razliku oko 4.000 m i hodali preko 50 km,bez ikakvih ozljeda.

Hvala svim učesnicima na vedrom raspoloženju i uspješnim usponima.